Het concert van U2 is volledig uitverkocht. Ook de wachtlijst is intussen volboekt. Op vier uur tijd waren alle tickets de deur uit. Voor sommige ticketkopers was het even wachten om een bestelling te kunnen plaatsen gezien de servers het aantal oproepen en inbellers op bepaalde momenten niet konden verwerken. Vooral tussen 10 en 11 uur waren de servers overbelast, nadien stabiliseerde de situatie zich en kon er vlotter besteld worden. Op de goformusic-site werden meer dan 172.000 bezoekers geregistreerd. De telefoonlijnen kregen meer dan 35.000 oproepen te verwerken.
Vandaag gaan we het hebben over het woord verbloeming kindjes.
“was het even wachten”? “nadien stabiliseerde de situatie zich en kon vlotter besteld worden”?
Ik heb godverdomme van half 10 tot rond de middag zitten proberen en ben totaal niet binnengeraakt. Ik ben twee maal op de telefoonlijn binnengeraakt en wat krijg je dan na een heel menu te hebben doorloopt te horen??? “Wegens een technische storing konden we uw verzoek niet voltooien” (of iets dergerlijks).
Ik heb 3 dingen tegen GFM te zeggen.
A) Bied geen ticketten die je niet hebt. De “pit” plaatsen van 85?? waren al door leden van de fanclub opgekocht alvorens de verkoop voor ons begon.
B) Waarom niet de eerste uren voorrang geven aan de belgjes? We hebben zulk een klein landje en nog moeten we concurreren bij de ticket-koop tegen buitenlanders.
C) Wie kwam er daar bij jullie op het fantastische idee alle data van zowel telefoon- als internetverkoop op hetzelfde punt te laten samenkomen? Hoe verklaar je anders dat ik die “technische storing” melding kreeg? Mij lijkt het simpeler en efficiënter 2 servers te zetten, de logindata te dupliceren en het aantal ticketten te verspreiden over de twee servers. Als je merkt dat er een van de twee leeg loopt, sluis er dan door.
Of stel ik het me nu allemaal wat te simpel voor?
6 replies on “Bericht van/voor GoForMusic”
Punt B zou mijns inziens in strijd zijn met de anti-discriminatiewetgeving (artikel 2, §4, eerste lid, van de wet van 25 februari 2003).
Zo ziet het er inderdaad naar uit ja… Maar hoe bezie jij het, de wet even terzijde :)
Punt B zou mijns inziens in strijd zijn met de anti-discriminatiewetgeving (artikel 2, §4, eerste lid, van de wet van 25 februari 2003).
Zo ziet het er inderdaad naar uit ja… Maar hoe bezie jij het, de wet even terzijde :)
A) Ik kan bevestigen dat er nog wel degelijk tickets van 85 euro beschikbaar waren bij start van de verkoop om 10u. Maar misschien veel te weinig om in de grote groep van fans te gooien.
B) Voorrang geven aan Belgen is een goed idee. Maar dat moet de organisator beslissen, kunnen de technische mensen niet op eigen houtje beslissen.
C) De problemen zitten hem niet in het ‘centrale punt’. Het is té complex om het hier allemaal te beginnen uitleggen. Daarnaast wil ik er op wijzen dat wij niet over 2 servers spreken, maar een tiental.
A) Ik kan bevestigen dat er nog wel degelijk tickets van 85 euro beschikbaar waren bij start van de verkoop om 10u. Maar misschien veel te weinig om in de grote groep van fans te gooien.
B) Voorrang geven aan Belgen is een goed idee. Maar dat moet de organisator beslissen, kunnen de technische mensen niet op eigen houtje beslissen.
C) De problemen zitten hem niet in het 'centrale punt'. Het is té complex om het hier allemaal te beginnen uitleggen. Daarnaast wil ik er op wijzen dat wij niet over 2 servers spreken, maar een tiental.