Categories
Blurs

1212: de lokale ramp

De actie 1212 loopt niet echt gesmeerd en wel hierom:

  • Er waren twee nummers. Een 0900 nummer en een 0800 nummer. Het 0800 nummer was voor info over de actie maaaaar de 0900 was om te storten. Als u dus naar het 0900 nummer belde kreeg u enkel een bericht zoals “Bedankt voor uw oproep”. vele mensen dachten dat de centrale bezet was en belden dus enkele keren opnieuw. Inderdaad…
  • Je kon ook via de site storten. Deze site kenden wat problemen tijdens piekmomenten. De software achter de site was zo geschreven dat bij een overload van de server de betalingen voorrang kregen. De berichtgeving achteraf moest het dus bekopen. Hierdoor kon bij een storting zeer geregeld de boodschap “Storting geweigerd” als status weergegeven worden. Inderdaad…

Kortom, De vlaamse infolijn wordt overstelpt met telefoontjes. Er wordt gerekend op een 700.000 misbetalingen en om dit te kunnen slikken zouden ze met 170 mensen moeten zijn. Ze zijn met 97. Inderdaad…

One reply on “1212: de lokale ramp”

Comments are closed.