Op mijn oude blog had ik het ooit over hoe Proximus smsjes verstuurd waarin staat dat je nog SMS-en zal aankrijgen die je sim-kaart zullen updaten om een betere werking in het buitenland te garanderen. Dirk vroeg daarjuist of ik er nu zo’n had aangekregen. Ik heb er inderdaad enkele dagen geleden weer zo een aangekregen. Ik heb Proximus weer gecontacteerd en ze bevestigen me dat het inderdaad van hen komt.
Ben ik de enige waarbij dit een alarmbelletje doet rinkelen? Proximus kan via enkele gewone tekstberichten je SIM kaart updaten? Tijd voor een mail naar de klantendienst (klantendienst@proximus.be) met de volgende vragen:
- Komen deze SMS-en daadwerkelijk van Proximus?
- Zijn dit puur tekstberichten?
- Is dit geen veiligheidsrisico? Kan niet iedereen dan zulke
berichten opstellen en versturen naar een andere gebruiker? - Zal iedereen deze SMSen krijgen?
- Mogen deze antwoorden verschijnen op clopin.be?
Heel snel kreeg ik volgend antwoord:
—– The following addresses had permanent fatal errors —–
klantendienst@proximus.be
(reason: User unknown)
Dus maar geprobeerd via de site van Proximus contact te zoeken om deze vragen te stellen.
En die vond ik.
Terwijl ik op de antwoorden wacht wil ik jullie nog melden dat ze een actie lanceren:
Elke maand 500 minuten voor 5 euro die je kan opgebruiken in het weekend.
Dat terzijde. De antwoorden zijn binnen!
Geachte heer
Wij danken u voor uw reactie en verontschuldigen ons voor het
foutieve antwoord dat u in een vorige e-mail ontving.Het antwoord dat u tijdens uw telefonisch onderhoud met een
medewerker van onze klantendienst kreeg, is het correcte. Door u
enkele sms’en te sturen, kunnen wij uw SIM-kaart updaten. Hiermee
wordt absoluut niet geraakt aan de gegevens die in het geheugen van
uw SIM-kaart zijn opgeslagen.Het is inderdaad de bedoeling hiermee het gebruik van uw gsm in het
buitenland te vergemakkelijken. Zodra uw SIM-kaart is geupdated, kan
deze in het buitenland namelijk automatisch het partner-netwerk van
Proximus selecteren.Via dit netwerk kan u onze verkorte nummers gebruiken: vb. 1230 om uw
Voice Mail te bellen en 1212 om onze klantendienst te bereiken.
Indien iemand u via dit netwerk tracht te bellen, terwijl u niet
bereikbaar bent, bent u er zeker van dat deze persoon gratis naar uw
Voice Mail wordt doorgeschakeld.De SIM-kaarten van de oude generatie kunnen nog niet op deze manier
geupdated worden. De SIM-kaarten die sinds enkele maanden in onze
verkooppunten verdeeld worden, zijn reeds geupdated. Dit betekent dus
dat niet alle Proximus-klanten deze berichten krijgen.Dit is informatie die gerust op uw website mag gepubliceerd worden.
Wij hopen dat wij u hiermee van dienst waren.
Vriendelijke groeten
Gwen
Customer Service Assistant
PROXIMUS – Klantendienst
Dus… Delen van een SIM-kaart kunnen geupdate worden via tekstberichten… Interesting…
UPDATE: Misschien enkele dingen verklaren. De mensen verontschuldigen zich in de mail omdat ze eerst hadden geantwoord dat “bij acties nooit aan de klanten zal worden gevraagd het door te SMS-en” en dat het dus niet van Proximus afkomstig was. De eerste mail van Proximus verwees naar een ketting-sms die de ronde doet dat als je het smsje doorstuurd naar 5 anderen je 60 minuten gratis belkrediet of zoiets krijgt, je kent het wel.
Als tweede puntje is het correcte emailadres voor al uw vragen klantendienst@proximus.net
14 replies on “Over Proximus”
En nu uitzoeken hoe je dat doet en een how-to online zetten. De enige manier om het een halt toe te roepen ;-)
En nu uitzoeken hoe je dat doet en een how-to online zetten. De enige manier om het een halt toe te roepen ;-)
Hoe moet je die actie met die 500 minuten terug wegdoen? want ik heb dat dus perongelijk gelanceerd, maar het probleem is dak ik nooit veel bel en ik wil niet iedere maand 5 euro van mijn krediet hebben. Kan je dus aub zeggen hoe ik dat moet stopzetten
Hoe moet je die actie met die 500 minuten terug wegdoen? want ik heb dat dus perongelijk gelanceerd, maar het probleem is dak ik nooit veel bel en ik wil niet iedere maand 5 euro van mijn krediet hebben. Kan je dus aub zeggen hoe ik dat moet stopzetten
k heb dus juist hetzelfde probleem..k wil ni elke maand 5 euro v men krediet hebben want k doe er toch ni veel mee..dus kan iemand me zeggen hoe je dat weer wegkrijgt?? thnx alvast
k heb dus juist hetzelfde probleem..k wil ni elke maand 5 euro v men krediet hebben want k doe er toch ni veel mee..dus kan iemand me zeggen hoe je dat weer wegkrijgt?? thnx alvast
ik wil niet elke maand 5 euro van mijn rekening voor da bellen na 7 uur in het weekend hoe doe de da er af???
ik wil niet elke maand 5 euro van mijn rekening voor da bellen na 7 uur in het weekend hoe doe de da er af???
geachte ,
hier bruyneel sabine uit waregem (h.lebbestraat 176.)
om jullie te melden op mijn gsm staat er sinds vandaag 17/03/08 beperkte service en p het telefoontje staat er een rood streepje door.bij mijn weten is alles al correct betaaltgeweest (gaat automatisch van de rekening ) mijn vraag is om als je eens kan zien wat het probleem is .vriendelijk gr sabine en tot wederhoren .
RTFP!
geachte ,
hier bruyneel sabine uit waregem (h.lebbestraat 176.)
om jullie te melden op mijn gsm staat er sinds vandaag 17/03/08 beperkte service en p het telefoontje staat er een rood streepje door.bij mijn weten is alles al correct betaaltgeweest (gaat automatisch van de rekening ) mijn vraag is om als je eens kan zien wat het probleem is .vriendelijk gr sabine en tot wederhoren .
RTFP!
ik weet niet hoe of waar ik mij moet wenden voor mijn probleem op te lossen,heb de site niet gevonden om een email naar klantendienst te sturen of gewoon weg op te bellen om met een operator te spreken niets te maken met produkt of tarirfplan en zo meer…
mijn probleem is eenvoudig weg het feit dat ik einde elke maand automatisch op mijn bank gedebiteerd wordt en dat ik probeer te verwittigen dat m'n bankrekening nummer veranderd is (een online rekening)
zodus oude kaart en reknr is definitief vervallen
hoe bereik ik de persoon,per email vb of telefonisch?
et e-mailadress werkt ni ze ;)